ویدئو مارکتینگ و تکنیک های سئو ویدئو

ویدئو مارکتینگ و تکنیک های سئو ویدئو-arshidaco.com

ویدئو مارکتینگ و تکنیک های سئو ویدئو

ویدئو مارکتینگ یکی از شاخه های بازاریابی اینترنتی است که در آن از ویدئو به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می شود.

محتوای ویدئوها می تواند معرفی یک کسب و کار و برند یا معرفی محصولات و خدمات آن کسب و کار باشد. همچنین می تواند یک ویدئوی آموزشی در مورد استفاده از محصولات آن کسب و کار یا در حیطه یک موضوع خاص باشد.

یوتیوب در سال 2005 ساخته شد و از همان ابتدا کسب و کارهای زیادی از آن به عنوان ابزار تبلیغاتی خود استفاده کردند.

شرکت نایک و گوگل اولین شرکت هایی بودند که از یوتیوب استفاده کردند. بعد از گوگل دومین سایت پرمخاطب در سطح جهان یوتیوب است.  البته در ایران به دلیل فیلنر بودن یوتیوب آپارات پربازدیدتر است.

اهمیت ویدئو مارکتینگ

در مورد اهمیت ویدئو به عنوان یکی از انواع محتوا نیازی به توضیح نیست. مخصوصا با وجود شبکه های اجتماعی ویئو محور مثل اینستاگرام اهمیت ویدئو کاملا شفاف است. بخش زیادی از محتوای ارائه شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ویدئو هستند. بسیاری از افراد دیدن ویدئو را به خواندن یک متن ترجیح می دهند. ویدئو مارکتینگ باعث می شود افراد بیشتری با محصول و خدمت ما آشنا شوند. video marketing تاثیر زیادی بر روی سئو سایت ما دارد. ساختن ویدئو های با کیفیت ما را از رقبایمان متمایز می کند.

در نمودار زیر میزان محبوبیت انواع محتوا به ترتیب نمایش داده شده است. همان طور که مشاهده می شود ویدئو دارای رتبه اول است.

مبوبیت ویدئو مارکتینگ-آرتا پردازه آرشیدا-arshidaco.com

نتیجه یک تحقیق دیگر نیز در نمودار زیر نشان داده شده است. این تحقیق میزان به یاد ماندن محتواها را  نشان می دهد.

ماندگاری ویدئو مارکتینگ- arshidaco.com

ویدئو مارکتینگ و وایرال مارکتینگ

وایرال مارکتینگ از مباحثی است که به طور مستقیم با ویدئو مارکتینگ در ارتباط است. هنگامی که یک ویدئو به اشتراک گذاشته می شود دیده شدن، پخش و بازبینی آن بین افراد مختلف باعث وایرال مارکتینگ می شود. پس می توان گفت ویدئو مارکتینگ شاخه ای از وایرال مارکتینگ است.

وایرال مارکتینگ-arshidaco.com

ویدئو مارکتینگ و سئو

تولید و انتشار ویدئو از تکنیک های حیاتی سئو به شمار می رود. در حالت کلی موتورهای جستجو مانند گوگل ویدئو را ترجیح می دهند. در بیشتر از پنجاه درصد نتایج جستجو، موتور جستجوی گوگل حداقل یک ویدئو را نمایش می دهد.

وب سایت هایی که در محتوای خود از ویدئو استفاده کرده اند نسبت به سایر سایت هایی که استفاده نکرده اند بیشتر دیده می شوند. در مورد کلمات کلیدی پررقابت می توانیم از وئو مارکتینگ استفاده کنیم و در قسمت ویدئو ها سایت ما دیده شود.

ویدئو مارکتینگ و سئو ویدئو در آپارات

با انتشار ویدئو های خود در آپارات می توانید علاوه بر صرفه جویی در هاست خود ، فضای دیگری نیز برای ارائه محتوا داشته باشید.

ویدئوهایی که در آپارات قرار می گیرند جایگاه بهتری دارند. شانس دیده شدن ویدئوی شما به هنگام جستجو در آپارات با پیشنهاد ویدئوهای مشابه بیشتر است. اگر تعداد ویدئوهای شما کم است به صورت مستقیم می توانید در سایت خود آپلود کنید در غیر این صورت آن ها را در آپارات قرار دهید.

سایت آپارات به عنوان بزرگترین سرویس به اشتراک‌گذاری ویدیو در ایران محسوب می‌شود ؛ اما علاوه بر آپارات می توانید ویدئوی خود را درنماشا، تماشا، یوتیوب، ویمئو و … نیز منتشر کنید.

ویدئو مارکتینگ و داستان سرایی!!

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در اینستاگرام  یا حتی تلویزیون ویدئویی را به صورت اتفاقی دیده اید اما در ابتدا متوجه تبلیغاتی بودن آن ویدئو نشده اید. دلیل این اتفاق این است که محتوای آن ویدئو به صورت یک داستان است. به عنوان یک نمونه موفق در ویدئو مارکتینگ می توانیم گروه علی بابا را نام ببریم. اسپانسر تیم کنیا در بازی های المپیک سال 2018 علی بابا بود. این شرکت یک پیام تبلیغاتی برای ورزشکاران جوان گذاشت که ” عظمت از مکان های کوچک و با افراد کوچک شروع می شود.” این ویدئو پر بازدیدترین ویدئوی تبلیغاتی در سال 2018 شد.

نکات لازم برای ویدئو مارکتینگ

  • یک کانال رسمی در آپارات ایجاد کنید.
  • از دسته بندی و برچسب های مناسب استفاده کنید.
  • برای هر ویدئو کپشن یونیک و مفید بنویسید. به نظرات کاربران پاسخ دهید.
  • کپی رایت، آدرس سایت و لوگوی خود را در ویدئو قرار دهید.
  • قانون ده ثانیه را فراموش نکنید. هر کاربر در ده ثانیه اول تشخیص می دهد که آیا ویدئوی شما را تا انتها ببیند یا خیر.
  • ویدئو کوتاه و حجم مناسبی داشته باشد.
  • عنوان و توضیحات جذاب برای ویدئوی خود بنویسید.
  • به سایت یا محصولات خود لینک دهید.
  • دکمه دعوت به اقدام مناسب (call to action) قرار دهید.
  • محتوای صفحه که ویدئو در آن قرار می گیرد با ویدئو مرتبط باشد و سئو شده باشد
  • برای نمایش ویدئو در سایت خود حتی الامکان از iframe به جای script استفاده کنید.
  • ویدئوی خود را در ابتدای محتوا قرار دهید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.
  • از اسکیمای ویدئو استفاده کنید.
  • قبل از ویدئو از هدینگ h2 استفاده کنید و پس از ویدئو محتوای مبتنی بر سئو قرار دهید.
  • از فلش پلیر برای نمایش ویدئوهای خود استفاده نکنید چون منسوخ شده است.

عناصر پرسونای مخاطب در ویدئو مارکتینگ

  • جنسیت کاربران
  • محل سکونت کاربران
  • سن کاربران
  • شغل، درآمد و ساعت کاری کاربران
  • سبک زندگی کاربران

به عنوان مثال دانستن سبک زندگی کاربران شما باعث می شوید شما  ویدئوی خود را در ساعات مشخصی منتشر کنید و میزان بازدید را بالا ببرید. در مورد شغل کاربر شما می توانید در محتوای خود از عوامل موثر و تاثیرگذار در آن شغل بهره بگیرید. همچنین می توانید از مثال هایی که متناسب با جنسیت کاربران است استفاده کنید.

چالش‌ها و مشکلات ویدئو مارکتینگ

تجهیزات مورد نیاز، فیلمبرداری، ویرایش فیلم ها و …مستلزم هزینه های زیادی هستند. البته این هزینه ها نسبت به قبل کمتر شده است و شما با گوشی موبایل خود هم می توانید یک ویدئو بسازید؛ اما توجه داشته باشید کیفیت در بازاریابی ویدئویی بسیار مهم است. در غیر این صورت نمی توانید ارتباط لازم را با کاربران خود برقرار کنید.

ساخت ویدئو نیاز به زمان بیشتری نسبت به تولید محتوای متنی دارد.

تعداد زیاد ویدئو ها و بی کیفیت و تکراری بودن آنها از مشکلات دیگر بازرایابی ویدوویی است. امروزه بیشتر صاحبان کسب و کارها  شروع به تولید و انتشار ویدئو می کنند پس برای علاقه مند کردن مخاطبان خود حتما از ایده های جذاب بهره بگیرید. مخصوصا با توجه به اینکه ویدئو حجم بیشتری از اینترنت را مصرف می کند مخاطبان نسبت به انتخاب ویدئو دقت بیشتری به خرج می دهند.

نتیجه‌گیری

ویدئو مارکتینگ یعنی ساخت ویدئو از محصولات و خدمات کسب و کارمان و انتشار آن در سایت یا رسانه های دیجیتال دیگر. هدف از ویدئو مارکتینگ جذب مخاطب بیشتر است. به بیان ساده تر استفاده از ویدئو در بازاریابی و برندینگ را ویدئو مارکتینگ می گوییم.

تاثیر و اهمیت ویدئو بیشتر از پست های وبلاگی، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پی دی اف ها و ایبوک‌هاست. اما در عوض نیاز به زمان، هزینه و تجهیزات بیشتری دارد.

ما در این مقاله تلاش کردیم همه نکات لازم در مورد ویدئو مارکتینگ را بیان کنیم اگر سوال یا نظری در مورد این موضوع دارید از قسمت دیدگاه ها با ما مطرح کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهخدماتپروژه هاتماس با ما